
ER MEI SHI ER ZHUANG
EMEI
Trumpa Emei Shi Er Zhuang apžvalga Kinijoje. Ten yra daug šventų kalnų, susijusių su Daoizmu ar budizmo tradicijomis. Kalnų grupė, susijusi su Daoizmu, yra žinoma kaip penki didieji kalnai (五岳 kalnų grupė, susijusi su budizmu, vadinama keturiais šventaisiais kalnais (四大佛教名山: Sìdà Fójiào Míngshān). Kalbant apie kalnus, susijusius su kinų kovos menais,
trys garsiausi kalnai yra:
* Song kalnas, kur yra Šaolino šventykla (budistų tradicija), siejama su tuo, ką daugelis žmonių šiais laikais vadina išoriniais kovos menais
* WuDang kalnas, susijęs su vidiniais kovos menais (daoistų tradicija)
* Emei kalnas, susijęs su Qi Gong ir sveikatos praktika.
Emei kalnas yra rami ypatinga vieta, ten praktikuosis pradėjo daoistų kunigė, vėliau perėjusi į budizmą. Taigi, kalnas sujungia abi tradicijas, Taoistiniai elementai, susiję su fizinio kūno sveikata, ir Budistiniai elementai, orientuoti į dvasinę pažangą.
Emei mokyklos kovos menų atsiradimas ir plėtra skiriasi nuo Šaolino ir Wudang mokyklų. Pasak legendų, Šaolino mokyklą inicijavo Bodhidharma – Chan budizmo meistras, atvykęs į Kiniją Pietų ir Šiaurės dinastijos laikais (420-589 m. pr. Kr.); o Wudang mokyklą tariamai sukūrė daoizmo meistras Zhang Sanfeng ankstyvojoje Mingų dinastijoje (1368–1644). Emei mokyklos atsiradimas buvo daug ilgesnis nei prieš tai minėtos dvi mokyklos.
Ištyrus esamus istorinius duomenis, daroma išvada, kad Emei kovos menų atsiradimas galėjo būti datuojamas laikotarpiais prieš Xia dinastiją (夏朝, 21 amžiuje prieš Kristų-16 amžiuje prieš Kristų) ir susiformavo kariaujančių valstybių laikotarpiu (475 m. pr. M. E.-221 m. pr. M. E.) su garsiuoju „Baltosios Beždžionės vienuoliu” (tikrasis vardas Situ Xuan Kong司徒玄空), imituodamas beždžionių veiksmus, sukūrė metodų rinkinį, vadinamą Tong Bi Quan (kuris taip pat yra vienas iš pagrindinių Emei 12 zhuang rinkinių).
Wei 魏 (220-266) ir Jin晋 (266-420) dinastijų metu į Emei kale atsirado Taoizmas ir Budizmas. Religinės kultūros įtakoje Emei Kovos menai pasiekė pažangą ir tobulėjimą. Taoistai ir vienuoliai įsisavino daoistinį režimą ir budistų zen kultūrą, kad sukurtų tobulą kovos menų sektą, kuri sujungė tvirtumą su švelnumu, derino statiškumą su dinamika ir susiejo vidines technikas su išorinėmis.
Po Song dinastijos (宋朝, 960-1279), Emei kalnas nustojo būti taoistų praktikų vieta ir tapo garsiu Kinijos budistų kalnu, kuriame gyveno daugybė vienuolių, iš kurių daugelis buvo kovos menininkai. Pietų Song dinastijos metu (1127-1130) vienuolis nuėjo į Emei kalno viršūnę*. Ten vienuolis treniravosi ir meditavo, o pasiekęs nušvitimą pasivadino Bai Yun (mandarinų kalba, o tai reiškia „Baltas
Debesis”). Meistras Bai Yun (白雲禪師) iš Jinding šventyklos Emei kalne savo tyrimą grindė Daoistine vidine alchemija, budizmo praktika, Dao Yin ir kvėpavimo technikomis bei žmogaus kūno nykimo ir vaškavimo mechanizmu, kartu su statiniais ir dinaminiais pratimais bei kovos įgūdžiais kovos menuose ir sujungė juos į tai, kas šiais laikais vadinama Emei Shi Er Zhuang. Pažodinė reikšmė paaiškinta žemiau:
Emei Shi Er Zhuang (峨眉十二庄)
Emei: Emei kalnas
Ši Eras: skaičius 12 (Shi reiškia 10; Er reiškia 2)
Zhuang: kelias (platus, o ne takelis, vedanti visomis kryptimis;
ir yra įvairių formų)
* Kai buvau Emei kalno viršūnėje, tai buvo gana siurrealistinė patirtis.Viršūnėje temperatūra yra labai žema, ypač žiemą. Vis dėlto Emei praktikai ir vienuoliai sugebėjo susidoroti su šalčiu be jokio šildymo ar papildomų drabužių. Jie turėjo didelį Mai Qi (脈氣), didysis Qi teka per kūną, o jų kūnai yra atviri ir neužstrigę.
Formų pavadinimas (mandarinų kalba):
天字庄 Tian Zi Zhuang dangaus forma
地字庄 Di Zi Zhuang žemės forma
之字庄 Zhi Zi Zhuang šakos forma
心字庄 Sin Zi Zhuang širdies forma
游龙庄 You Long Zhuang plaukiančio drakono forma
鹤翔庄 He Xiang Zhuang skraidančios gervės forma
拿云庄 Na Yun Zhuang stovinčio debesies forma
旋風庄 Xuan Feng Zhuang tornado forma
大字庄 Da Zi Zhuang didžioji forma
小字庄 Siao Zi Zhuang maža forma
幽字庄 You Zi Zhuang tamsos forma
明字庄 Ming Zi Zhuang ryškumo forma.
Dangaus ir Žemės formos yra visų kitų formų pagrindas. Sistema yra senovės praktika, kuri turėjo padidinti proto, kūno ir energijos potencialą. Taigi, mes suteiksime greitą panoraminį vaizdą į visą sistemą ir supažindinsim kam skirtos kitos formos. Mes galime bendrai klasifikuoti 12 formų rinkinių į tris pagrindines dalis:
– Energijos generavimas, kaupimas ir didinimas:
– Dangus ir žemė
– Šakos ir širdies formos (Qi paskirstymas į visas kūno vietas)
Kūno stiprinimas paruošiant jį kovai:
– Plaukiantis drakonas ir Skraidanti gervė (padarys kūną stipriu ir judriu)
– Laikantis debesis ir Tornado formos (energijos išleidimas ir valdymas)
Dvasios ir proto tobulinimas:
– Mažos ir didelės formos (kurios sujungs ketinimą ir sąmoningumą su kūno smulkiais judesiais ir ramumu)
– Tamsios ir ryškios formos (kurios yra meditacinė ir dvasinė stiliaus pusė, ir tik nedaugelis žmonių istorijoje kada nors pasiekė šį lygį)
Ypatinga stiliaus savybė yra viso kūno judėjimo būdas naudojant Yong3 Dong4 – 蛹動 – arba judinant skirtingus viso kūno sąnarius imituojant lėliukės judesius (kaip mažos bangos), judesiai atvers kūną ir padidins sąnarių judrumą bei atsipalaidavimą visame kūne. – EMEI